tisdag 4 oktober 2011

Härliga höst

Det var en helt fantastisk höstdag här i Karlskrona igår. Förmiddagen spenderades inne med lite städ och fix i hemmet, bortsett från en snabb promenad in till stan för att byta vinfleecen vi köpte till Alva i söndags (fick bli en strl större i den).

Eftermiddagen bjöd däremot på lekparks besök. Denna vecka är både mina och Alvas kompisar antingen sjuka eller upptagna med jobb. Men vi roar oss så bra på egenhand.
Och som vanligt blir Alva supernöjd när hon ser att vi närmar oss en lekpark.
Fick bli lite foton i svart vitt, trots att hösten bjuder på sprakande färger i naturen!



 en kastanj

 kasta kastanj på rutschkanan
 knacka kastanjer
 dom ger mkt glädje-kastanjerna (haha)
 klättra i trappor


Kom lagom hem igen när M slutat jobbet. Fixade mat och begav oss sedan ut på en kvällprommenad i den friska höstluften.

 kan dra vagnen själv mamma
 skit i vagnen, jag såg just lite hundar...
 kolla mamma vovve

Igår kväll inleddes också våra nya sunda vanor som vi har bestämt oss för att fullfölja denna gången...haha.
SÅ från och med idag är det totalt godis/chips/popcorn/sötsaks förbud på min kära M (han som valt det själv). För min del däremot, eftersom jag vet med mig sedan tidigare att jag inte helt kan sluta med sött (går bananas då haha) blir det enbart en liten skål (skålen är bestämd) med lite godis i en kväll i veckan. Och för mig blir det onsdagar, då det går så mkt bra på tv då...speciellt nu i höst. Sedan blir det bara en kaka + ev tårtbit om vi är på kalas (skönt att inte många fyller år på denna delen av året). Och så blir det en kvälls promenad tillsammans. Fram tills jul säger M, men lyckas vi vill jag fortsätta så rerterande tid...!! Måste säga att det känns skitskönt att börja med lite sunda rutiner och kanske eventuellt känna sig lite mer i form. Skönt att kunna ge Alva sunda vanor vad gällande godis och sötsaker också. Än så länge har hon ju inte förstått det där med godis och gott...hehe majskrokar duger bra någon gång i bland för damen.

1 kommentar:

  1. Lekparkshäng är ju bäst tycker jag =) Lo tröttnar aldrig.
    Mysig fleece Alva ser ut att ha!

    SvaraRadera